close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

טיפים לתזונה שיעזרו לעבור את החג בקלילות

שמעון וגילה הלאגיג ניסן, תשעד13/04/2014

מלבד שמחה, בחג הפסח כמו בכל החגים, אנחנו אוכלים. החג הזה מתאפיין באכילה מרובה של בשר, תפוחי אדמה המון ביצים ומצות... עצות לאכילה נכונה בחג

תגיות:
מלבד שמחה, בחג הפסח כמו בכל החגים, לסימן טוב - אנחנו אוכלים. החג הזה מתאפיין באכילה מרובה של בשר, תפוחי אדמה המון ביצים ומצות כמובן.

כשאצל רבים מאיתנו השילוב הזה משפיע לרעה על העיכול וכמובן גם על שמחת החג וההנאה מהאוכל הטעים. אולם, אנחנו, מבטיחים לכם שאפשר לאכול בלי לסבול! וזה קל ופשוט

הכללים הבאים פשוטים ומקלים על כל בעיות העיכול. אם תשמרו עליהם, או לפחות על חלק גדול מהם תמנעו את התופעות המוכרות של עצירות וגזים,תשפרו את העיכול וגם תוכלו למנוע עלייה במשקל!

- אכילה איטית ולעיסת המזון בצורה יסודית
זהו הבסיס

לעיכול טוב של המזון. אכילה איטית ולעיסה יסודית מאפשרים מעבר המזון ורכיביו בצורה קלה בכל מערכת העיכול והמעי וספיגה טובה יותר של רכיבי המזון החיוניים.

*בחג אנחנו לא ממהרים לשום מקום! תשימו לב שהכנסתם מזון לפה רק אחרי שהקודם נלעס והמשיך בדרכו.
*תניחו את המזלג בין ביס לביס

- שילוב ירקות בסעודות
שלבו ירקות בכל סעודה! הירקות תורמים לעיכול נכון ולתחושת שובע.

ירקות מבושלים- מומלץ לשלב ירקות מבושלים בכל סעודה.הירקות המבושלים משפרים את העיכול והיציאות .

ירקות חיים-  נכון שירקות זה טוב ובריא אבל,ירקות חיים כמו - מלפפון, גמבה, גזר, עגבניה, שומר,קולורבי הם ירקות הקשים לעיכול. ולכן אנו ממליצים שאלה שהסובלים מבעיות עיכול ונטייה לטחורים, יימנעו מאכילתם או יאכלו אותם מבושלים, מוקפצים או רכים יותר ,השרייה בשמן זית ולימון למשל.

ירקות ירוקים- שלבו ירקות עליים כפטרוזיליה, כוסברה, סלק עלים, סלרי, חסה, כרוב ועוד בכל סעודה.עשירים בסיבים תזונתיים וכלורופיל.מסייעים בניקוי הגוף מרעלים ושיפור תהליכי עיכול.

מתכוני ירקות בריאים וטעימים תמצאו באתר "שמן טוב רפואה טבעית"

- אכילת פירות
פירות מתעכלים מהר יותר מכל מזון אחר בקיבה. בעיקר פירות רכים. אכילתם לאחר סעודה דשנה תגרום לכך שעיכולם יושהה והם יתססו בקיבה.

לכן אנו מממליצים לוותר על פירות כקינוח ולאכול פירות בנפרד מהארוחות. או לפני, או אחרי כמה שעות מסעודה בשרית.

- לימון מוסיף המון!
בעוד שהשומן, בשר ודגים מעלים את רמת החומציות בגוף, הלימון עוזר לגוף לחזור ל רמת הPH הבסיסית, הופך את הגוף לבסיסי. הוא גם ממוסס רעלים בכבד. מעודד ייצור של אנזימים שחשובים לחילוף החומרים. מחזק את המערכת החיסונית. מונע צרבת, נפיחות, גזים, בחילות והתכווצויות. בנוסף, מאזן סוכר,מרגיע את הכמיהה למתוק ועוזר לירידה במשקל.

מומלץ להתחיל את היום במקום בקפה, בשתיית לימון 1 סחוט עם כוס או 2 של מים,פושרים ולאחר מכן כף שמן זית – כל היום ייראה אחרת!

במשך היום במקום שתייה ממותקת, קפה, שתו מים עם מעט לימון סחוט.

- הפרדת מזונות
בין חלבונים ופחמימות. אכילת פחמימות עם ירקות או חלבונים עם ירקות. תגרום להקלה מיידית בכ-90% מבעיות העיכול!

בחג קשה יותר ליישם כלל זה ולכן בארוחה רבת מנות, מומלץ לפחות לאכול מעט פחמימה ואז לעבור לחלבון, או להמעיט בחלבון ולאכול יותר פחמימות.

- צמצום כמויות המזון השמן
העדיפו בשר רזה במקום בשר שמן, אפייה במקום טיגון ושמן במקום מרגרינה. מומלץ (ואפשר!) לצמצם את כמות השמן גם במאכלים עצמם זה יתרום לצמצום בצריכת הקלוריות ויאזן כולסטרול.

- איזון רמת הסוכר בדם
בחג יש הרבה סוכרים, חלקם סמויים וכן מזונות בעלי אינדקס גליקמי גבוה כדוגמת תפוח אדמה ומצה. לאיזון רמות הסוכר חשוב לשלב ירקות ירוקים, דגים כמו סלמון, טונה, שום טרי מומלץ לשלב בסלטים, חילבה ולמי שמותר- אורז מלא.

- איזון כולסטרול
תקפידו על שילוב של הרבה ירקות ובעיקר ירוקים בסעודות ותמנעו עד כמה שאפשר ,או לפחות תפחיתו את צריכת הבשר השמן, השומן והביצים . תצליחו לשמור על רמות כולסטרול מאוזנות.

- חשוב מאוד לשתות בצורה נכונה
ידעתם ששתייה בזמן הארוחה מקשה ומשבשת מאוד על העיכול? שתו לפני או אחרי.
שתו מים! והרבה! מים עוזרים לעיכול המזון, מנקים רעלים מהגוף ותורמים להרגשה כללית טובה.
*לא רגילים לשתות מים? נסו בכל שעה עגולה לשתות כוס

- פעילות גופנית
משפרת את זרימת הדם בגוף.מסייעת בהסדרת פעילות מערכת העיכול ותורמת להרגשה כללית טובה. גם 10 דקות של הליכה בקצב רגיל תתרום לבריאות. פשוט תתחילו לזוז!

"שמן טוב רפואה טבעית" – שמעון וגילה הלאג מאחלים לכם חג של גאולה ,שמחה ובריאות

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה